Realbridge

Digital nyckelhantering som ger full koll

Tillbaka till alla case

Kort om Realbridge

Realbridge erbjuder en smidig mjukvara för digital nyckelhantering som minimerar risken för den mänskliga faktorn. Det är en molnbaserad tjänst som ersätter alltifrån nyckelkvittenser på papper till excel-listor och kalenderpåminnelser.

realbridge.se

Projektet i korthet

  • Strategi
  • Copy
  • Webbdesign
  • Sociala medier-kampanjer

Team

  • Björn – Webbstrateg / Copy
  • Hannah – Designer
  • Daniel – Utvecklare
  • Helena – Projektledare

Kort bakgrund

Realbridge är en mjukvara som hjälper företag att hålla koll på nycklar och inventarier. Oavsett var de befinner sig. Samtidigt är den tekniskt avancerad och kan anpassas för många olika användningsområden. Så hur kommunicerar man avancerad teknik, utan att fastna i tekniken? Och hur berättar man om alla möjligheter, utan att överskölja mottagaren med information? När vi inledde vårt samarbete med Realbridge hade de redan marknadens kanske bästa nyckelhanteringssystem. Och många nöjda kunder. Problemet? Det syntes inte på  webben.

Från tekniskt IT-system till pigg, användarvänlig app

Vår lösning blev att jobba igenom alltifrån design till budskap och tonalitet. Släppa tekniken och förenkla språket. Rejält. Ta bort teknisk jargong och förtydliga värdet för kunden. Prioritera de viktigaste funktionerna och pigga upp designen med ett modernt, färgglatt formspråk. Genom en sammanhållen strategi för design, text, content och teknik ville vi skapa en riktigt bra användarupplevelse som ledde till fler besökare och konverteringar.

SEO-vänligt innehåll för att lyckas i sökmotorerna

Syns man inte så finns man inte. Det gäller inte minst i sökmotorer. Därför fick sökmotoroptimering guida vårt val av innehåll, webbplatsstruktur, teknik, design och UX. Vi byggde dessutom ett särskilt kunskapscenter och fyllde på med guider, checklistor, kundcase och artiklar för att fånga upp viktiga frågor och sökfraser. Kunskapscentret gör det också enkelt för Realbridge att själva skapa nytt innehåll och fortsätta att öka företagets synlighet i sökmotorerna över tid.

Återanvändning av innehåll för content marketing

När vi skapade innehåll till kunskapscentret ville vi att det skulle fungera väl även utanför webbplatsen. Vi ville helt enkelt att så många som möjligt skulle se innehållet, oavsett var de befann sig. Guiderna delades därför upp i korta sektioner för sociala medier. Kundcasen blev perfekta inslag för nyhetsbrev, sociala medier och digitala annonskampanjer. Flera inlägg slogs ihop och blev, tillsammans med annat innehåll, en del av en serie av automatiserade mailutskick. Målet var helt enkelt att maxa ROI på varje innehåll som vi tog fram!