Copy och text

Tjabba, tjena, hallå - eller nihao?

Tänk på dina kunder som ett gäng kompisar. Vad pratar de om – och hur uttrycker de sig? Copy handlar om att hitta just er roll i kompisgänget. Våra duktiga copywriters hjälper dig att välja vad du ska ska säga, hur du ska säga det och var konversationen ska ske. Tjarå!

Vill du veta mer?
Image for

Webbcopy

Att er webbcopy är tydlig och ger era besökare svar på sina frågor är A och O. Webbcopy är minst lika viktig för din webbplats som design och UX, det är när de samspelar som de höjer varandra. Vi hjälper dig att förstå era målgrupper och tar fram innehåll på ett språk som de förstår och gillar.

Redaktionella texter

Redaktionella texter är texter som du normalt läser i tidningar eller magasin. Idag är de en viktig del av content marketing. Vi hjälper dig att ta fram målgruppsanpassat innehåll som inspirerar, informerar, underhåller och bygger varumärke:

  • Nyhetsartiklar och reportage
  • Opinion pieces
  • Blogginlägg
  • Tutorials

Kundcase och testimonials

Vi älskar kundcase! Och det är inte så konstigt; kundcase är svårslagna för att skapa förtroende och konkretisera nyttan med era produkter och tjänster. Prata med oss så berättar vi mer om hur ni kan använda kundcase och vittnesmål i er marknadsföring.

SEO-anpassade texter

Idag bör såklart era webbtexter vara optimerade för att synas i och fångas upp av sökmotorerna. Samtidigt är det viktigt att skriva för besökarna, inte för Googles robot. Vi ser till att era texter fokuserar på att ge era besökare värdefull information, samtidigt som de förbättrar er synlighet i sökmotorerna.

Textöversyn och koordinering

Om du arbetar med marknadsföring vet du hur svårt det kan vara att få kollegorna att leverera texter och innehåll. Dessutom är det svårt att hålla språket konsekvent med många inblandade. Våra copys kan hjälpa dig att koordinera arbetet och säkerställa att både texter och budskap håller ihop och har ett konsekvent språkbruk.

Budskap och koncept

Budskap är de ord och idéer som ett företag eller en person använder för att prata om sig själva eller sina produkter. Ett koncept är en övergripande idé eller tema som hjälper till att förklara något på ett kreativt eller unikt sätt, ofta används för att göra information mer intressant och lättförståelig. Vi har lång erfarenhet av att utveckla båda två för kunder.

Pressmeddelanden

En pressrelease är en viktig informationskanal till medier och investerare. Det är viktigt att de är skrivna på ett sätt som skapar intresse för viktig information, som en ny produktlansering eller ett evenemang. Vi kan hjälpa dig finjustera i ditt PM för att nå ut och skapa engagemang.

Nyhetsbrev

Ett nyhetsbrev är ett regelbundet e-postmeddelande som låter dina kunder hålla sig uppdaterade kring allt som händer på ditt bolag. Idag finns många effektiva verktyg för att automatisera kommunikationen i olika kanaler. Vi arbetar med flera av dem och kan hjälpa dig sätta upp ett system för din kommunikation.