Om Moogio
Moogio erbjuder måttbeställda solskydd i hög kvalitet. Med butiker på många platser i både Sverige och Danmark är man idag Nordens ledande kedja inom markiser, fönsterinredning och måttbeställda solskydd.
Om uppdraget
- Uppdaterad design & teknisk plattform
- Sökmotoroptimerad struktur
- Övergripande copy & idé
- Digital-& printannonser samt kampanjsidor
Team
- Björn – Webbstrategi & copy
- Fia – Designer
- Jenny – Utvecklare
- Mio – Final art
- Eva – Projektledare
En total makeover. Ish.
mkmedia har arbetat med Moogio sedan 2017, när vi fick uppdraget att ta fram en ny hemsida. När det nu var dags för en ny, uppdaterad hemsida med ny design och utbyggd funktionalitet fick vi förnyat förtroende. Det är vi både stolta och glada över!
Lösning
Med en teknisk och innehållsmässig analys som grund gjorde vi en redesign av sajten. Vi tog fram en uppdaterad innehållsplan, uppdaterade tonaliteten och byggde en helt ny teknisk plattform. Målet var att fullt ut utnyttja all ny teknik och samtidigt stärka och uppdatera varumärket.
Tydliga konverteringsmöjligheter
Webbplatsen är en av Moogios viktigaste kanaler för att generera leads. Vi lade därför stor vikt vid UX och tydliga call to actions för att uppmuntra besökaren att kontakta butikerna eller boka ett kostnadsfritt hembesök.
Bjuda på kunskap & inspiration
Moogio erbjuder måttbeställda solskydd till kunder som uppskattar noggrannhet och månar om detaljer. Ett enkelt sätt att visa upp Moogios erfarenhet och styrkor är att dela med sig av både kunskap och inspiration – ett arbete som görs löpande.
Lyfta Moogios styrkor
Idag svämmar nätet över av billiga solskydd. Problemet är bara att de aldrig blir exakt så där som man vill ha dem. Moogio erbjuder måttbeställda solskydd med perfekt passform, i exakt den kulör och storlek som man önskar. Dessutom får kunden experthjälp och support från Moogios duktiga butikspersonal under hela processen. Det är en tydlig styrka hos Moogio – och det ville vi tydliggöra!
Löpande kampanj & analys
Genom tydliga mål och täta avstämningar har vi tillsammans med Moogio lyckats med att skapa en digital plattform som driver leads och försäljning. Genom kontinuerlig teknisk och innehållsmässig uppföljning och framtagning av innehåll till digitala kampanjer utvecklar vi löpande leadsgenerering och marknadsföring.
Resultatet?
Under de senaste åren har Moogios omsättning ökat rejält. Grunden för det är såklart kedjans attraktiva erbjudande och engagerade medarbetare. Samtidigt drivs försäljningen av de kostnadsfria hembesök som nästan uteslutande bokas via hemsidan. Idag levererar företagets webbplats 70% fler leads per år än 2018. Antalet leads från organisk söktrafik har ökat med ungefär 45% under samma period. Vi mäter dessutom antalet telefonsamtal och inskickade mail, vilka har sett en liknande ökning.