mk-news

Vi har blivit fler!

Det har tisslat och tasslats en del här på mkmedia, men nu är det officiellt – Anna och Per från SvenssonMolin slår sig samman med oss!

SvenssonMolin, en reklambyrå i Alingsås, har drivits av Per sedan 1996. Byrån har haft fokus på att vara en fullservicebyrå inom begreppen marknadskommunikation, marknadsföring, information och reklam mot såväl lokala som regionala och nationella kunder.
Men nu tar alltså Anna och Per helt klivet in i mkmedia och vi stärker alltså upp vårt team med ytterligare en Stateg / Copywriter samt en Art Director. 

Vi vill gärna presentera dem lite närmare!

Anna Art Director och Per strateg/copy ler in i kameran. Bakgrunden är grön med mkmedias logga på.

Hej Anna!

Anna, du är Art Director. Vad tycker du är allra roligast i din yrkesroll?

Hmm, det är en svår fråga. Det är egentligen bredden som är det roliga – att ingen dag är den andra lik. Men om jag måste välja är det nog att ta fram en logotyp och en grafisk profil. Att tillsammans med en kund hitta hem i hur de vill se ut, hitta rätt utseende och rätt uttryck i vad man vill säga.

Ni går från att vara en byrå på tre personer, till att bli ett team på hela 16 personer. Vilka fördelar kan du dra utifrån detta?

Det finns såklart många fördelar. Men med många personer kan man ha djupare, mer nischad kunskap, att bli expert på sitt område och då blir ju naturligtvis hela teamet mycket starkare. En annan stor fördel är att man känner sig mindre sårbar, om jag sitter fullbokad en dag finns det alltid en någon kollega som kan hoppa in och hjälpa kunden och något har dykt upp.

Du har ju hunnit bekanta dig lite med oss redan under sensommaren. Vad är ditt intryck av mkmedia än så länge?

Det känns som ett riktigt trevligt gäng. Ödmjuka och med en inställning att lösa alla frågor på bästa sätt och med en stor kunskap om branschen. Jag känner mig väldigt välkommen och ser fram emot fortsättningen. 🙂

 

Hej Per!

Per, du är Strateg och Copy writer. Vad tycker du är allra roligast i din yrkesroll?

Variationen och att man (förhoppningsvis) få bidra till kundnytta över tid. Varje kund, varje case bjuder på nya utmaningar, vilket gör att man hela tiden måste hålla sig på tå för att hitta en lösning/ett upplägg som passar varje kund på bästa sätt. Det gör också att man själv utvecklas över tid.

Ni går från att vara en byrå på tre personer, till att bli ett team på hela 16 personer. Vilka fördelar kan du dra utifrån detta?

Genom korsbefruktning får vi mer muskler och på det sättet blir vi starkare tillsammans, vilket förhoppningsvis kommer våra kunder till godo. Är man liten så är man mer sårbar…

Du har ju hunnit bekanta dig lite med oss redan under sensommaren. Vad är ditt intryck av mkmedia än så länge?

Bara positivt! Ett gott och mycket kompetent gäng som gillar det man gör. En känsla som smittar av sig. Tror vi kan lära av varandra för att få ett än starkare och mer komplett erbjudande tillsammans.

 

Vi är superglada över att ha fått Per och Anna till oss, och ser fram emot att jobba i härliga projekt tillsammans, samt att lära känna deras kunder som ju också följer med hit till oss. Välkomna ombord!