Om Conmore
Conmore är teknikkonsultbolaget som brinner extra mycket för innovation och produktutveckling. Bland företagets cirka 100 medarbetare samsas kreativa idéer med teknisk nyfikenhet och en driftkraft att lösa komplexa tekniska utmaningar. Kundsamarbeten finns i många branscher och tar många olika former. Självklart ska det synas i företagets kommunikation!
Om uppdraget
- Strategi
- Varumärkesarbete
- Konceptarbete, visuellt bärande idé
- Grafisk profil och logotyp
- Informationsstruktur och innehåll
- Webbdesign
- Webbutveckling
Team
- Björn – Strategi / innehåll
- Martin – Designer
- Hannah – Designer
- Daniel – Utvecklare
- Helena – Projektledare
Ny identitet och grafisk profil
Teknik är siffror och beräkningar. Ettor och nollor. Grafer och excelark. Men det är också lekfullhet och upptäckarlust. Nyfikenhet. Färg och form. Men, framför allt; tekniken är till för människor. Som ett resultat av varumärkesarbetet och de workshops som gjordes tillsammans med ledningsgruppen tog vi fram en ny identitet för Conmore. Genom en uppdaterad och lekfull grafisk profil, modern typografi, harmoniska komplementfärger och ny logotyp vill Conmore tydligare gestalta passionen, variationen och kreativiteten som finns hos företagets medarbetare.
Lekfull, färgglad logotyp
Conmore har vuxit – och utvecklats – rejält sedan deras första logotyp togs fram. Man är både fler medarbetare och arbetar med nya typer av uppdrag. Det var viktigt att fånga detta – och även visa blivande medarbetare vart siktet är inställt i framtiden. Med den nya grafiska formen – på såväl logotyp och hemsida – visar man upp ett mångsidigt, lekfullt och variationsrikt Conmore.
Sammanhållet budskap och formspråk
Arbetet med budskap och form landade i ett koncept med direkt tilltal, personlig tonalitet och ett grafiskt mönster som fungerar som ett pussel som ständigt byter form. Mönstret får symbolisera alla delar som ska passa ihop för att skapa en arbetsplats där man trivs. Det får också representera samarbetsvilja och flexibilitet i kundprojekt. De olika komponenterna används dessutom i företagets övriga kommunikation för att representera affärsområden, kärnvärden och projekt.
Snabb, nykodad hemsida
Som en fortsättning av varumärkesarbetet tog vi även fram en ny, snabbladdad och responsiv hemsida. Förutom uppdaterad design, snabbare kod och uppdaterat tilltal arbetade vi igenom navigation, UX och informationsstruktur med besökaren i fokus.